Popis zajímavých převážně neznačených cyklotras v okolí Moravského Berouna

001 - HEC kolo 30

MTB     29 km     374 m       lehká    žádný

Jednoduchá trasa rozkládající se mezi Slunečnou (800) a vrcholem Malý Roudný (771). Téměř celá vede po lesních asfaltových cestách, žádné vesnice, hospody, jen uklidňující les.

Foto č. 1

Foto č. 2

Foto č. 3

Foto č. 5

Foto č. 6

Foto č. 7

Foto č. 8

Popis trasy:

Start je v Moravském Berouně za křižovatkou směr Valteřice. Po silnici jedete 3,2 km - zde odbočíte vlevo na lesní cestu (foto 2). Na prvních 900 m jsou malé nerovnosti od lesní techniky, na pátém kilometru přejedete křižovatku rovně (foto 3) a pokračujete po lesní asfaltce. Další křižovatku přejíždíte na 7,7 km (foto 5), opět rovně a dál je lesní cesta. Za mokra se mezi osmým a devátým kilometrem tvoří větší kaluže (vždy se dají projet). Po 8,5 km končí mírné stoupání, projedete kolem lesácké chaty (úvodní foto) a po zelené se dostanete na křižovatku - 9,5 km (foto 6) u Červeného kříže (foto 7). Rovně přejedete hlavní cestu (Roudno - Valteřice) a mírným sjezdem se po lesní asfaltce dostanete silnici - 12,4 km (Roudno - Křišťanovice), odbočíme doleva (foto 8). Po pár metrech následuje odbočka doleva (foto 9) na polní až kamenitou cestu. Na vrcholu cesty - 14 km, je většinou vidět Praděd (pohled mírně vpravo - foto 10). Pak následuje prudší sjezd na kamenité cestě ke křižovatece (Roudno - Valteřice), kde odbočíme vlevo - 14,8 km a po asfaltové cestě se mírným stoupáním dostaneme opět k Červenému kříži (foto 7) - 15,7 km, kde odbočíme doprava. Sjezd po nové asfaltce nás dovede k odbočce na 18-tém km (foto 11 a 12) - odbočíme doleva na značenou lesní asfaltku cyklotrasa 6148. Odtud mírně stoupáme až na nejvyšší vrchol trasy 21,6 km, kde odbočíme doleva (foto 13). Další křižovatku (22,3 km) projedeme rovně (foto 14) a na 24,5 km odbočíme doleva (foto 15) a jedeme dolů až nás zastaví hlavní cesta (Valteřice - MB) - 26,5 km (foto 16), kde odbočíme doprava. Po cestě se dostaneme až odbočce na Gizitu - 28,7 km (foto 17). Zde je cíl naší cesty (foto 18). Celá cesta je dobře značena žlutým nápisem HEC a číslicí 30, čehož si můžete  všimnout na některých fotografiích.

Rozšíření trasy:
Místo zkratky mezi silnicemi z Roudna do Valteřic a Křišťanovic (12,4 km foto 8) můžete jet po silnici kolem Velkého Roudného do Roudna (cyklotrasy 6149) a zpět po silnici k Červenému kříži (po zelené). Dopuručuji vyjet (nebo vyjít) na velký Roudný, kde je z rozhledny krásný pohled na Slezkou Hartu.

Velice podrobná mapa celého výletu - cykloserver

Export:  GPX soubor      KML soubor (Google Eart)  (přes pravé tlačítko myši dát "Uložit odkaz jako...")